טיול בטבע או בכל מקום אחר, הוא תמיד דבר מעניין, ייחודי, מסוג הדברים שאנחנו מחכים לו. אך אם אנחנו נזקקים במהלך הטיול לטיפול רפואי, זה יכול להיות מאוד לא נעים. במיוחד אם הטיפול נעשה בצורה לא נכונה.
מי אמור לספק לנו טיפול רפואי במהלך הטיול ומה זה אומר רשלנות במהלך טיול?
לא פעם אנחנו שומעים על קבוצות של מטיילים או אפילו מטיילים בודדים, אשר יוצאים לטיולים ביעדים שונים ולצערנו חוזרים משם עם פציעות, מחלות או בעיות אחרות, כאלה שיכולות לשנות את שגרת חייהם באופן קבוע או זמני. לא פעם, זה קורה בגלל טיפול רשלני בשטח. מידע מקיף על רשלנות רפואית יאפשר לנו לדעת כיצד להתמודד עם הסיטואציה.
כידוע, רשלנות רפואית מוגדרת כטיפול רשלני מצד הצוות הרפואי, ביחס למה שנהוג ולאופן בו הוא היה אמור לנהוג, וכתוצאה מכך נגרם נזק. במקרים של רשלנות רפואית "רגילה", אז ברור שהאחראים העיקריים הם הרופאים והמרכז שמעסיק אותו. כאן עולה שאלה, מי אחראי על הרשלנות במהלך הטיפול והאם אפשר לתבוע אותו.
מי האחראי ונגד מי נגיש תביעה?
ברמת העיקרון, אנחנו צריכים לבחון מי נחשב למעסיק ולאחראי של הצוות הרפואי. במקרים רבים אלה האנשים שארגנו את הטיול, בין אם מדובר במשרד נסיעות ובין אם מדובר במשרד ממשלתי או כל גורם אחר. יש מקרים בהם הרופאים מועסקים על ידי מקום חיצוני, ואז אנחנו יכולים לתבוע גם את המעסיקים של הרופאים.
לגבי השאלה השנייה והמהותית לא פחות, האם אנחנו יכולים להגיש בכלל תביעה, התשובה היא כן. ברגע שנגרם מקרה של רשלנות, אין שום סיבה שאנחנו לא נגיש תביעה נגד האחראים עליה. העניין הוא, שאנחנו צריכים לוודא שאכן מדובר כאן במקרה של רשלנות. ייתכן מאוד שזה לא המצב. ייתכן מאוד שהתנאים בשטח לא אפשרו טיפול אחר.
אנחנו צריכים לוודא במאה אחוז, שאכן הטיפול שבוצע הוא רשלני ואכן הטיפול שונה ממה שהיינו אמורים לקבל והצוות במקום נהג בצורה רשלנית ביחס למה שהיה מצופה ממנו לנהוג באותה סיטואציה.